Академічна мобільність – це переміщення тих, хто навчається, для навчання або проведення досліджень на певний академічний період: частину семестру, семестр або навчальний рік в інший вищий навчальний заклад (усередині країни або за кордоном) з обов’язковим перезарахуванням освоєних освітніх програм у вигляді кредитів у своєму навчальному закладі.
Для реалізації програми академічної мобільності необхідною умовою є договір про співпрацю. Хмельницький національний університет та Херсонський національний технічний університет 10 січня 2024 року уклали договір про співпрацю з реалізації програми внутрішньої академічної мобільності учасниками освітнього процесу.
В рамках такої співпраці представники споріднених кафедр Хмельницького та Херсонського університету провели спільні зустрічі та виставкові заняття із здобувачами вищої освіти
Саме під час таких заходів одні із кращиї студентів гр. ПМТ-22-1 Редька Іван та Євпак Андрій виявили ініціативу ознайомитись із специфікою вивчення дисципліни «Теорія механізмів і машин» в Херсонському національному технічному університеті.
Поштовхом до цього слугувало їх спілкування із д.т.н., профессором Проценком Владиславом Олександровичем, який викладає дисципліну «Теорія механізмів і машин» в ХНТУ. Він у 2012 році в Національному університеті «Львівська політехніка» захистив кандидатську дисертацію зі спеціальності 05.02.02 – машинознавство, де й познайомився с Я.Т. Кіницьким, що протягом багатьох десятиліть читав «Теорію механізмів і машин» та був беззаперечним фахівцем в цій галузі.
У 2019 році в Національному університеті «Львівська політехніка» Проценко захистив докторську дисертацію зі спеціальності 05.02.02 – машинознавство, науковий консультант проф. В.О. Малащенко.
В теперішній час він працює над проблемами підвищення енергетичної ефективності та безвідмовності деталей машин шляхом удосконалення структури їх механізмів. Має роботи, опубліковані у виданнях, що індексуються наукометричними базами SCOPUS та Web of Science Core Collection. Останні роботи з цього напрямку присвячені встановленню причин відмов деталей механізмів розподілу суднових дизелів, а також підвищенню ремонтопридатності суднових рульових машин шляхом удосконалення їх структури шляхом виключення надлишкових зв’язків.
Питання структурного аналізу вивчається в курсі «Теорія механізмів і машин», тому практично спрямовані дослідження, що відповідають змісту цього курсу викликали у студентів зацікавлення.
Публікації профессора Проценко В.О. в науко метричних виданнях:
- Protsenko V., Babiy M., Nastasenko V., Protasov R. Marine diesel high pressure fuel pump driving failure analysis. Journal of Mechanical Engineering – Strojnícky časopis. 2021; Vol. 71, №2: 213-220. DOI: 10.2478/scjme-2021-0031 (Scopus).
2. Protsenko V., Nastasenko V., Babiy M., Protasov R. Marine ram-type steering gears maintainability increasing. Journal of Mechanical Engineering – Strojnícky časopis. 2022; Vol. 72, №2: 149-160. https://doi.org/10.2478/scjme-2022-0025 (Scopus).
Звертаємо увагу здобувачів вищої освіти та інших учасників освітнього процесу, що в нашому університеті існують якісно прописані положення щодо академічної мобільності і кожен з вас за бажання може опановувати необхідні компоненти в навчальних закладах як нашої країни, так і за кордоном, якщо ви вважаєте, що це буде корисно для становлення Вас як фахівця.